הפיתרון הסופי

1 פבר

כן. זה נשמע מוזר. אפילו תמוה. אבל אני מחפש כבר חודשיים, קופסא מפלסטיק. לְמה? לסבון שלי. אתמול, בחנות כלי פלסטיק מצאתי את הקופסא המושלמת. מי שלא מצא בחיים שלו קופסא מושלמת, לא ידע שמחה מעולם. הקופסא נסגרת ב'טיק' מעורר חשק, והגודל? מפוסל למימדים של הסבון שלי בדיוק מרהיב. אז הנה, אמא, מצאתי פתרון סופי לסבון.

לאסקימואים יש 212 שמות לשלג. שלג דחוס, שלג אוורירי, שלג של קיץ, שלג של חורף, שלג עם פיפי של כלבים וכן הלאה. לא רחוק מזה, מסתבר, יש המון שמות לסיאסטה. יש שגורסים: שנ"צ, שלוף-שטונדה או סתם שנת צהריים. אני יכול להעיד שה'דיו'אים מקפידים על סיאסטה מוקדמת שנגמרת באזור 17:00 כשהשמש מרפה, גלי החום נעלמים ואפשר לפתוח את העיניים לרווחה. אני יכול גם להעיד על עצמי שאני לא מתחמק. בהחלט. לא אחת ולא פעמיים אני מוצא את עצמי בחדר הפורטוגלי שלי, מרוח על המיטה. אתמול, איכשהו, התעוררתי כשבחוץ כבר היה כמעט חשוך. פתחתי עין אחת, שניה, וקפצתי כנשוך נחש – אני רוצה לראות את השקיעה. הנה יתרון אחד בלחיות על אי: בשתי דקות על אופנוע אתה בצד אחד, 2-3 דקות ואתה בצד השני.

המפתחות בכיס, נועל את החדר ומתדרדר במדרגות אל ידידי האופנוע. מפתחות בפנים, צ'וק לחוץ והמנוע למוד הימים מגרגר. סוחט את דוושת הגז אל קצה הסיבולת. בחוץ כבר מתפזר החושך, ולא ברור לי כלל וכלל אם השמש כבר ירדה אל מעבר לקו האופק ואין הרבה מה לראות. במזל של תיירים, אני מגיע בחמש הדקות האחרונות של השקיעה, מצטרף לעשרות האנשים, כל אחד תופס סלע ומתיישב. המראה קסום, הצבעים מדהימים, הים רגוע והשמש, ב-SUNSET VIEW POINT עגולה, אדומה ושוקעת לאיטה אל תוך המים.

Sunset Point Beach

היום קמתי מוקדם, קבעתי עם שגיב בגוג'אראטי טלי ב-9 בבוקר. מוקדם לכל הדעות. שגיב הוא בחורצ'יק ישראלי חביב, פנים עגולות, חייכן. את התואר הראשון שלו הוא עשה בבלשנות, אז הוא החליט ללמוד הינדי. מהון להון והוא בהודו מתרגל את ההינדי שלו (הוא רוצה להיות מתרגם מהינדי-לעברית). אחרתי בחצי שעה כשגיליתי שהוא לא הופיע גם כן. שמתי פעמי ל-SEA FACE CAFE. צ'אי עם שוטר מחיל הים ההודי, מנסים לדבר בהינדי, משהו עובר אבל הרוב בתנועות ידיים. הים שקט היום. צריך לעשות משהו, מחליט לקחת את האופנוע לכפר הדייגים גוגלה, ממש מעבר לגשר. נסיעה איטית איטית, 5-6 קמ"ש. הנסיעה מרגיעה מאוד. אוסף של חיות משק מתרוצצים בכל פינה: פרות, תרנגולות, עיזים, כבשים, משפחה של ברווזים. ילדים בחולצה בלבד מנפנפים לשלום, פעוט בן שנתיים באמצע הכביש כורע ומחרבן. שלוש מטר לאחר מכן, חבורה של כלבים מנמנמת על האספלט החם. אף אחד לא מצפצף, כולם פשוט עוקפים – מימין או משמאל.

בדרך חזרה, 2 טרמפיסטים על הגשר. 50 סמק לשלושה אנשים זה הרבה מעט מדי. אני אומר מקום אחד. בחור נפאלי חביב עולה על המושב האחורי. אני מוריד אותו ב'אפאנה', מסעדה לא רעה בקצה השני של העיר, הוא מזמין אותי לצ'אי. מפטפטים, ואני ממשיך לארוחת צהריים מהבילה, טאלי בסגנון גוג'אראטי – כמיטב המסורת.

סיסאטה.

על האוזניות (ומתנגן לי כל היום בראש): בואי לאילת

3 תגובות to “הפיתרון הסופי”

  1. almog 02/02/2012 בשעה 7:37 am #

    נרשמתי בהנחה שזה הדניאל הנכון
    הראיות:סיטאר, גלעד, וכל מיני סממני
    משפחה…וזה שהאתר פתוח בישיבת
    הצדיקים תקוע

    מאידך יש לנו אופנוע, עשן,
    ופקפוק בסיסי באמינות העולם..

    אלמוג

    • danielinindia 02/02/2012 בשעה 8:12 am #

      hi almog!
      🙂

      • israelio 03/02/2012 בשעה 2:51 pm #

        דניאל שלום!

        נתחיל מזה שלהיות בפסגת הר או במצוק שפונה לים בזמן השקיעה זה הדבר הכי

        מגניב שיכול להיות ומאידך הכי שליו שיכול להיות..

        ים הוא מקום בוא המחשבה מתחילה באמת לזרום..אני בישיבה אם הייתי צריך להגיע להחלטה בנוגע לדבר מסוים הייתי רץ לים ותופס שקט.

        בקשר לאופנוע- תסע בדרכים ישרות [עד כמה שבהודו יש כאלה דרכים] ,גם לי בהוסטריה פעם הבן של המארחת שלנו הציע לנו להשתמש באופנוע שלו [הציע לי] אבל אז עוד פחדתי מזה…וכנ"ל הורי..אז שכוייח עצום על הזרימה שלך שם..

        לסיום – אבקש דבר קטן אנא ממך שלח לי למייל שלי את כתובת הסקיפ שלך שנתראה גם דרכו מידי פעם..

        israeli67@walla.com

        בהצלחה ותעשה חיים מארץ השמש החמה …[גם בחורף]

להשאיר תגובה

