תרגיל במתמטיקה: כמה הודים דרושים כדי לפרק ספינה אחת?

23 ינו

תרגיל במתמטיקה: כמה הודים דרושים כדי לפרק ספינה אחת?

את התשובה אני לא יודע, אבל כמה דברים התבררו לי לגמרי ממש כשהגעתי לפה, דיו. דבר ראשון, משהו אחר קורה פה. המנגינה של המקום שונה בתכלית. הקצב? סלסה. הטמפו 85 ככה.

את השיר הזה, כבר הרבה זמן אני מחכה לנגן. אבל בצפון הקר זה פשוט לא היה מתאים. עכשיו זה יושב בול. שקיעה, השמש אדומה גדולה וזוהרת, שוקעת בצד השני של האי. בנסיעה של 2 דקות באופנוע לצד השני של האי יהיה אפשר לראות בבוקר את הזריחה, וזה פיצ'ר שלא מקבלים ברוב המקומות על פני הכדור הכחול. יושב על הגג, חולפים שני תוכים ירוקים גדולים ומצפצפים בעליצות 'דיו'ית. מנגן מחרוזת שירי בוסה נובה. יושב פיקס.

אם יעמידו אותי אל הקיר ויכריחו אותי לתאר את דיו במילה אחת, אז אומר: יפו. בואכה שכונת נוגה, דרך שלמה. בתי המלאכה הקטנים נסגרים מוקדם, 1 בצהריים העיירה מתנמנמת ואפילו כוס צ'אי קשה להשיג. כשהשמש תרד מעט והעניינים יתקררו, הנגרים, הסנדלרים ובעלי הבאסטות יחזרו לעוד סיבוב קטן. שעתיים שלוש אחר כך יפתחו הבארים, הפאבים ותידלק תאורת הרחוב. כן כן, תאורת רחוב, אמרתי כבר שזה לא ממש הודו. הפעם זה נכון מתמיד. למען האמת עד 1961 המקום הזה היה קולוניה פורטוגלית ביחד עם גואה ומקום נוסף בשם דמאן. ככה שאתה מסתובב פה ברחובות ושומע פורטוגזית, נתקל בכנסיות בבניה אירופאית קלאסית וכן על יד הדמיון הטובה.

בצהריים חם, ואין הרבה מה לעשות חוץ לחטטר על הגיטרה ולשתות לאסי. לאסי, המשקה החלבי המתוק והטעים, אולי אפשר לומר המילקשייק ההודי. הנה הבחורצ'יק עם הלאסי הכי טוב בגוג'אראט. כתבו ביוטיוב: DIU LASSI לא תפספסו. המוזיקה משתנה אבל הריקוד אותו ריקוד.

לילה, יושבים בנילש, המלון של כל הקוריאנים, ושותים קינגפישר, הבירה המקומית (50 רופי, 500 מ"ל).

מה יותר מתאים מלסיים עם לה ויאה אן רוס (edith piaff originially)? שולח לכל אוהבי ושונאי קרן שמש חמה ומרככת מדיו.

תשובה לשאלה שבכותרת הפוסט תבוא כשאדע בעצמי (מחר אולי קופץ לנמל הדרומי בו מפרקים את הספינות).

תגובה אחת to “תרגיל במתמטיקה: כמה הודים דרושים כדי לפרק ספינה אחת?”

  1. חינם בחינם 23/01/2012 בשעה 3:36 pm #

    וואי, אתם חייבים לראות אתר מגניב!!!!!!
    דניאל, בא לי לנצל אותך לצורך אתר שלי… (אותי זה מצחיק, עם המון סימני קריאה).

    ועכשיו קצת ברצינות,
    האי הזה האמת מזכיר את הנסיך הקטן, שחיי על כוכב שכל שמונה דקות יש זריחה ושקיעה.
    ואם הוא הולך בקצב איטי, השמש תשאר כל הזמן באותו המקום.

להשאיר תגובה

