"בשביל מה אתה חי" שאל אותי הזקן, הדלקתי סיגריה ועניתי לו: "בשביל לעשן"

18 ינו

לא הרבה מלל היום. בעיקר מוזיקה.
מחר בשעה הזאת אני יהיה בהארידוואר על רכבת לגוגאראט, משם אוטובוס לדיו. סאלאם.
מחר בשעה הזאת, הסיטאר שקניתי יתחיל דרך ארוכה לארץ, דרך האוקיינוס ההודי על סירה עם המון אורז, מלחים ושחפים. שלושה חודשים המסע יארך ואז הוא יגיע.

בואי אל הארץ המובטחת על מסך הכסף הגדול
הכל פתוח נדהר למערב הפרוע זהו ליל הסדר
ואנחנו חוצים את המדבר הקשיבי איך ברדיו מנגן
ג'וני גיטאר תני לי יד תני לי זהו נוף ילדותי הצגות
יומיות בקולנוע לילי חלום אמריקאי בגווני ל.ס.ד.
ערפל על גשר הזהב ועל המפרץ… סרט רץ
לאורך האוקיינוס, ביום סתיו אפור ואני,
מכושף, מכושף, מכושף, לא יכול לעצור… סרט רץ
בואי יפתי נרד לתחתית במנהרות מוארות מדרגות
נעות בין המוני אנשים על מסילות הברזל
המתפצלות לאינסוף תחנות אולי נלך לשמוע את
הארנב הלבן בחור השחור חשמל לספיד ישר
אל תוך הוריד חלום אמריקאי עוד מעט יגמר
ואני אתעורר במקום אחר… סרט רץ

בשביל מה אתה חי? שאל אותי הזקן
הדלקתי סיגריה ואמרתי: בשביל לעשן
אמרתי לו
אני מתעורר בשביל לעשן
שותה קפה בשביל לעשן
קורא עיתון בשביל לעשן
מחרבן בשביל לעשן
וכל מה שאותי מעניין,
וכל מה שאני מתכוון זה לעשן

אני מתקלח בשביל לעשן
אוכל משהו בשביל לעשן
יוצא לטייל בשביל לעשן
לאורך החוף בשביל לעשן
וכל מה שאותי מעניין,
וכל מה שאני מתכוון זה לעשן

אמרתי לו
כל מה שאני עושה בחיים
וכל מה שאני ממציא תירוצים
זה בשביל לעשן

שוכב עם אישה בשביל לעשן
חושב מחשבה בשביל לעשן
כותב משהו בשביל לעשן
מתקרב בשביל לעשן
אני מתרחק בשביל לעשן
אני מוצא חן בשביל לעשן
ומה שאחרי מותי מעניין,
כן מה שאחרי מותי אני מתכוון
זה לעשן

בשביל מה אתה חי? שאל אותי הזקן
אמרתי לו: מה זה כל כך מעניין?

2 תגובות to “"בשביל מה אתה חי" שאל אותי הזקן, הדלקתי סיגריה ועניתי לו: "בשביל לעשן"”

  1. יהונתן 19/01/2012 בשעה 11:47 am #

    כמעט כל פעם שאני נפגש בשיר שאני לא אוהב בצורה קיצונית בסוף אני מגלה שהוא של מאיר אריאל.

  2. danielinindia 24/01/2012 בשעה 10:19 am #

    קודם כל אני מבין אותך. אני בעצמי שנאתי אותו כמעט עד מכות שנגמרות במשטרה לפני כמה שנים.
    אם את המוזיקה לא אהבת, אין הרבה מה לעשות – עניין של טעם. אבל אם המילים לא לטעמך, אני מאמין שראוי להביט בהם בבחינה שניה.
    יכול שכל השיר הזה הוא התרסה ל"זקנים" ששואלים אותנו כל הזמן מה משמעות החיים. ושזה שאלה מעצבנת שלא מובילה לשום דבר, אז עונים להם בצורה כזאת שתרגיז אותם.
    ככה אני מבין את השיר, לא שבאמת הוא חי בשביל לעשן (לא שזה לא יכול להיות נכון בלי קשר).
    🙂

להשאיר תגובה

